Stichting Oldambt Blues

Herman1Het ontstaan van de Stichting is begonnen in Bellingwolde met het organiseren van het Midsummer Bluesfestival in 2006, aansluitend 2007 en 2008. E.e.a. op verzoek van de toenmalig beheerder van de sporthal ¨De Meet¨, welke nu het Rozenpaviljoen runt in het Rosarium te Winschoten.
In 2009 zijn we begonnen met het Rosariumfestival en organiseerden we tevens de Bluesroute in samenwerking met de café´s op het Marktplein in Winschoten.  Dit was in 2009 en 2010, door gebrek aan voldoende medewerking zijn we hiermee gestopt.
Vanaf 2011 heb ik me formeel als Stichting laten inschrijven en zijn we tevens begonnen met de bluesmiddagen in Grand Café Carambole. De doelstelling van de Stichting Oldambtblues is om bij het grote publiek meer bekendheid te krijgen voor de Jazz-, Blues- en Soulmuziek d.m.v. evenementen te organiseren met bovenstaande muziek.

Herman Manders, Stichting Oldambt Blues