Ralph de Jongh & Friends

De Stichting Oldambtblues presenteert op zaterdag 30 dec. 2017 Ralph de Jongh & Friends in Grandcafé Carambole te Winschoten.

Na het geslaagde optreden van Harp Mitch & The Bluescasters op zo. 26 nov. j.l. gaan we ons opmaken voor het bluesspektakel van Ralph de Jongh. Geboren op 31 juli 1975 in Roosendaal en afgestudeerd aan de Amsterdamse Universiteit als wijsgeer Kunst en Cultuur speelt hij gitaar vanaf 1990, zingt en schrijft zijn eigen nummers en is daarnaast aktief als kunstschilder. Vanaf 1992 heeft hij diverse bands geformeerd waaronder in 2010, Ralph de Jongh & Crazy Hearts. In datzelfde jaar won Ralph de Dutch Blues Award voor “Best vocal” geörganiseerd door de Dutch Blues Foundation. Als gevolg daarvan vertegenwoordigde hij Nederland op de International Blues Challenge in Memphis in 2011 en 2015. Met inmiddels 16 albums uitgebracht en 3 DVD’s kunnen we spreken van een bluesfenomeen van ongekende klasse.

Wie luistert naar de blues van Ralph denkt automatisch aan de Missisippi Delta tegen het einde van de Slaventijd, de Negerhut van Oom Tom, overdag hard werken op de katoenvelden in de brandende hitte, ‘s-avonds bij het kampvuur op de gitaar pingelen en zingen over de leefomstandigheden. Zo ontstond de blues en wie kan dat beter vertolken als Ralph.

Op 30 december wordt Ralph de Jongh begeleidt door Arie Verhaar op drums en backing, Arend Bouwmeester op sax, gitaar, percussion en backing en Nico Heiligers op basgitaar en backing.

Het optreden van Ralph is mede tot stand gekomen door het initiatief en sponsoring van Kluzzenbedrief Jan uit Bellingwolde, met dank hiervoor.

De zaal gaat open om 20:30 uur en wordt er live gespeeld van 21:30 uur tot 01:00 uur. De toegangsprijs 12,50 Euro, voorverkoop 10,00 Euro.

Verdere informatie is te vinden op de volgende websites en facebook: www.stichtingoldambtblues.nl , www.ralphdejongh.com en
www.carambole-winschoten.nl