White Sky

De Stichting Oldambtblues presenteert op 30 april a.s. in Winschoten de Bluesformatie WHITE SKY.

De formatie White Sky is in oktober 2016 opgericht nadat de Duitse zanger/gitarist Ralph helaas door persoonlijke omstandigheden de vorige bluesrockformatie Crossroads ging verlaten.

Na enige succesvolle jaren gespeeld te hebben stonden Harry, Jan en Harry voor het dilemma hoe nu verder. Al spoedig kwamen zij er achter dat zij gedrieën een goede formule in handen hadden om als trio verder te gaan. Na een aantal try-outs was White Sky geboren. De naam is afgeleid van een solo LP van de legendarische zanger/gitarist Peter Green van de oude Fleetwood Mac. Het repertoire werd dusdanig aangepast met invloeden van o.a. Stevie Ray Vaughan en John Mayal en bestaat hoofdzakelijk uit de onvervalste blues van de 60’er en 70’er jaren. Andere inspiratiebronnen vonden zij de afgelopen jaren bij o.a. Jimmy Hendrix, ZZ Top, Ronnie Baker Brooks, Alvin Lee, Clapton, Blindside Bluesband e.v.a.

Deze 3 mans bezetting geeft veel muzikale vrijheid en ruimte aan de verschillende instrumenten en de stijl wordt gekenmerkt door een open karakter.
De bezetting bestaat uit : Harry Beishuizen – zang/gitaar, Harry de Groot – drums en Jan Ties Toxopeus – basgitaar.