Oldambt Bluesfestival 14 november 2015

De Stichting Oldambtblues organiseert het Oldambt Bluesfestival 2015 op zaterdag 14 november met indrukwekkende muzikanten.

Voor de foto’s klik hier.
Met namen als BIG BO, GREYHOUND BLUESBAND + Special Guest BEN SIMS en Het OLDAMBT BLUESCOLLECTIEF is de Stichting van plan om alle bluesliefhebbers uit het Noorden een avond vol bluesplezier te verzorgen. Het Grand Café Carambole heeft net als het vorige jaar aangeboden om zijn café en zaalruimte beschikbaar te stellen voor dit jaarlijkse evenement.
Het programma ziet er als volgt uit:

Opening 21:00 uur, BIG BO
21:40 uur, OLDAMBT BLUESCOLLECTIEF
23:10 uur, BIG BO
00:00 uur, GREYHOUND BLUESBAND + Special Guest BEN SIMS.

BigBo_foto3_Emiel_Meijer (1)
BIG BO is een bluesman in hart en nieren en speelt vanaf zijn 12 jaart al gitaar. Met zijn one-man-band begeleidt hij zich op een acoustische 6 en 12 stringgitaar, wood en steeldobro, bluesharp en footstomp. Naast de talloze klassiekers brengt hij ook veel eigen werk ten gehore waaronder acoustische blues, ragtime en deltablues.

Naamloos
Met het OLDAMBT BLUESCOLLECTIEF heeft de Stichting muzikanten bij elkaar gebracht uit verschillende bands met de bedoeling om meerdere muzikanten aan te trekken en te laten rouleren in deze formatie. De huidige samenstelling bestaat uit: Brenda Venema-zang, Jan Smith-gitaar/zang,Jan Ties Toxopeus-bassgitaar, Peter Griever-Drums en Herman Manders-gitaar/zang. Door hun optreden op diverse evenementen in het Oldambt is hun naamsbekendheid inmiddels gewaarborgd.

gbb promo  ben sims
De Drentse formatie GREYHOUND BLUESBAND is een bekende naam op de binnen-en buitenlandse podia met Jon Meyeron-zang/gitaar, Martin van der Velde-bassgitaar en George Snijder-drums. Met het uitbrengen van 7 CD’s is hun specialiteit vooral gericht op het begeleiden van internationale artiesten en op dit festival laten zij ons kennismaken met BEN SIMS. De inmiddels 70 jarige Amerikaan is opgegroeid tussen vele vermaarde bluesmuzikanten in het Amerikaanse leger die rondreisden om de troepen te vermaken in binnen- en buitenland.
Omstreeks 17 oktober zal de kaartverkoop van start gaan. De entreeprijs aan de zaal op 14 november is 12,50 euro en in de voorverkoop 10,00 euro op de bekende locaties in Winschoten.