The Highway Rhythm & Blues gang

De Stichting Oldambtblues organiseert wederom een gezellige bluesmiddag op 2e Paasdag ( 1 april a.s.) in Grandcafé Carambole te Winschoten. Voor deze gelegenheid heeft de stichting The HIGHWAY RHYTHM&BLUES GANG uitgenodigd. Deze band is in 1993 opgericht en heeft in deze 30 jaren een grote naamsbekendheid opgebouwd in Nederland en in een grote delen van de Duitse Grensstreek op Festivals, kleine en grote zalen, kortom op alle podia die je maar kunt bedenken. In de loop der jaren is hun repertoire, van origine rhythm&blues, steeds meer naar de blues toegegroeid. Juist door een grote verscheidenheid van bluesstijlen zijn zij er in geslaagd om een voor het publiek aantrekkelijk programma samen te stellen waarbij iedereen aan zijn trekken komt. Swingblues, Chicagoblues en zelfs Rockblues zijn de hoofdingrediënten van hun repertoire.
Het is dan ook logisch dat iedere bluesliefhebber de nummers van vele bekende grootheden uit de blueswereld zal herkennen, zoals o.a. Stevie Ray Vaughan, B.B. King, Eric Clapton, John Mayall e.a.

De samenstelling van de band bestaat uit: Marco Neep – drums en vocals, Frank Raffa – bas, Peter Venema – bluesharp, Eric Bosma – Gitaar en vocals. 4 ervaren muzikanten die de kneepjes van het vak door en door kunnen dromen en waarbij het luistergenot van de bezoeker hun hoogste prioriteit heeft.

De toegangsprijs blijft gehandhaafd op 8,50 euro p.p. Grandcafé Carambole opent zijn deuren om 15:00 uur en er wordt livemuziek gespeeld van 16:00 tot 19:00 uur.

Het resterende gedeelte van het voorjaarsprogramma 2024 is gepland op:
Zondag 28 april 2024 met de bluesband WOODGRAIN en op
Zaterdag/ Zondag, 25 en 26 mei 2024 het BLUES FESTIVALWEEKEND met o.a. op
za. 25 mei: BLOND and BLUE, BLUES AVENUE REVISTED en HERBIE and HARM en op
zo. 26 mei: De BIG BELLY’S BLUESBAND, OLDAMBT BLUES COMPANY en DESRAY and FRIENDS.
Toegangskaarten te reserveren bij Carambole, Muziekshop Hekman, Bruna Nieborg, Winschoten.
Entreeprijs voor za. 15,- euro p.p., voor zo. 15,- euro p.p., beide dagen samen 25,- p.p.

Verdere info kunt U vinden op www.carambole-winschoten.nl , www.stichtingoldambtblues.nl,
www.highwaygang.nl en op Facebook.