The Woods

De Stichting Oldambtblues organiseert een gezellige Bluesmiddag op zondag 27 jan. ’19 met de Groningse formatie The WOODS.

The Woods komt voort uit het powertrio JeeBee welke al meer dan 20 jaar actief is in het Nederlandse blues en rock circuit. Na hun debuut op het Texel Bluesfestival werden de toen nog jonge muzikanten uit het Noorden uitgeroepen als de verassing van het Festival. The Woods bestaat uit Joris Bos op gitaar en zang, Martijn Drijfhout op bas, Johan Zielstra op toetsen en Peter Dokter op drums. Zowel David Hollestelle als Ruben Hoeke schreven n.a.v. een bluescontest over Joris z’n soulvolle, smaakvolle licks. In 2009 presenteerde The Woods,toen nog JeeBee, in samenwerking met Ruben Hoeke, Bas Mulder en Roeland Werring hun eerste album aan een groot publiek, met positieve recensies tot gevolg. Joris bespeelt hoofdzakelijk Telecasters en noemt als grootste invloeden Johnny Lang en Freddy King, waarbij hij zelf duidelijk afwijkt van de traditionele blues en met een eigen sound naar voren komt met een funky mix van Rock, Roots en Blues. The Woods speelt veel eigen werk waarvan div. zijn uitgebracht, zoals o.a. JeeBee in 2009, Our Love in 2016 en de kort geleden CD Stone Cold

En, zoals we gewend zijn van onze gastheer van Grand Café Carambole zal hij zijn uiterste best doen om deze middag op gezellige wijze te laten verlopen met diverse gratis hapjes uit eigen keuken. De zaal gaat open om 15:00 uur en wordt er live gespeeld van 16:00 uur tot 19:00 uur. De toegangsprijs blijft gehandhaafd op 7,50 Euro.
Verdere informatie is te vinden op de volgende websites en facebook: www.stichtingoldambtblues.nl , www.carambole-winschoten.nl, www.thewoods.nl