Bluesheat

bandfoto2013

Iedere laatste zondag van de maand presenteert de Stichting een gezellige bluesmiddag met een afwisselende bluesband. Voor zondag 27 april a.s. staat de formatie BLUESHEAT op het programma. Sinds 2005 zijn 3 bandleden vanuit een ondefiniëerbare hartstocht voor de blues aan elkaar verbonden.

Duizendpoot Christiaan Schaeffer op gitaar, mandoline, harmonica en zang. Aktief sinds 1960 geeft hij zich over aan de muziek. Bassist Lex van Heereveld, verliefd op oude bluesopnames, is ruim 25 jaar aktief in de bluesmuziek. Frontman Erik Waterman zingt al vanaf zijn 18e jaar, en met een enorme passie voor de blues is zijn lijfspreuk ¨The heat is on¨. Drummer Eric Sietsma zorgt voor de bluesdrive in de band en Wouter Vuijk speelt rythm, solo en slide op originele bluesgitaar al bijna 20 jaar.

Met passie en gevoel voor onvervalste bluesmuziek is Bluesheat een opzwepende, rauwe en authentieke band, die rockt, kraakt en zweet dat het een lieve lust is. Met vele originals en ook eigen werk zijn zij een begrip in en buiten Groningen.

Met de afsluiting op zondag 25 mei a.s. wil de Stichting Oldambtblues met de formatie van LEFTHAND FREDDY een speciale bluesmiddag organiseren, waarbij zij een aantal Oldambtblues T-shirts beschikbaar wil stellen d.m.v. verloting onder de aanwezige bezoekers.

Zoals we gewend zijn van onze gastheer van Grandcafé Carambole zal hij zijn uiterste best doen om deze middagen op gezellige wijze te laten verlopen met diverse hapjes uit eigen keuken. De zaal gaat open om 15:00 uur en wordt er live gespeeld van 15:30 uur tot 18:30 uur. De toegangsprijs blijft gehandhaafd op 7,50 Euro.