Shin-Kicker

De Stichting Oldambtblues presenteert op zondag 25 februari de Shin-Kicker Bluesband in Grandcafé Carambole met een Tribute to Rory Callagher

Shin-Kicker is een power trio die zijn inspiratie ontleend aan de muziek van de legendarische Ierse zanger/gitarist Rory Callagher.

De samenstelling van de band bestaat uit:
Harry Beishuizen, Guitar & vocals
Henk Freij, bassguitar en
Harry de Groot, on drums

De muziek van Gallagher laat zich moeilijk beschrijven, is het Blues, Rock, of is het Bluesrock, het is een zeer eigen stijl, doordrenkt met Ierse invloeden. Kortom, zeer dansbare muziek, redelijk uptempo met hier en daar een mooie ballad. Rory is in de 90e jaren van de vorige eeuw helaas te vroeg overleden en is niet meer zo bekend als hij ooit was.

Shin-Kicker probeert de sfeer van zijn muziek te laten horen, niet als coverband, maar als een tribute aan hem, want hij was een zeer getalenteerde gitarist/songwriter met een unieke stijl en geluid.

De jaren 60 en 70 zijn een goede herinnering voor menigeen, een tijd waarin ons muzikale geheugen blijvend is gevormd door muziek van Jimi Hendrix, John Mayall, Eric Clapton en natuurlijk Rory Gallagher.

Grandcafé Carambole gaat open om 15:00 uur en de livemuziek start om 16:00 uur.
De toegangsprijs blijft gehandhaafd op 8,50 euro p.p.

Verdere informatie is te vinden op www.carambole-winschoten.nl , www.shin-kicker.nl en www.stichtingoldambtblues.nl