Cat Fever Band

Cat Fever Band, een zestal gelouterde muzikanten, die inmiddels al meer dan 10 jaar samenspelen. De band laat zich niet alleen graag inspireren door traditionele blueshelden als Taj Mahal, Freddy King, Muddy Waters,maar ook door grootheden als Allman Brothers, Joe Cocker e.v.a. Ook eigen nummers staan op de setlist.

De backbone van de band, bestaand uit bassist Michiel Boerman en drummer Joop de Haan leggen de basis voor de specifieke groove van de Cat Fever Band. Veel ruimte wordt gereserveerd voor prachtig solowerk van Rolf Smook op tenorsax, Harry Geerdink op leadguitar, John Klad vocals en bluesharp als frontman en Klaas de Haan op zijn geliefde Hammond.

Mannen die elkaar kennen uit hun jeugd in de omgeving van Stadskanaal en uit het regionale muziekcircuit en zelfs na 30 jaar hun weg vonden naar de Cat Fever Band. Mannen ook die hun Veenkoloniale afkomst trots uitdragen. De bandleden voelen zich verbonden met de regio, liefkozend omgedoopt in The Törf District Delta. In 2020 zijn ze met hun eerste CD uitgekomen ” Make me Stay ” met 13 swingende nummers, waarvan 4 eigen songs.

Op zondag 26 maart kan iedereen genieten van hun muzikale werk in Grandcafé Carambole onder het genot van een hapje en een drankje. Welkom, het Team Carambole staat klaar om jullie een gezellige middag aan te bieden vanaf 15:00 uur tot 19:00 uur. Verdere info is te vinden op:

www.stichtingoldambtblues.nl , www.carambole-winschoten.nl en www.catfeverband.nl