Alles dut mie zeer band

12032867_1618890311718172_2439980565246761008_o
De Stichting Oldambtblues sluit het seizoen van de bluesmiddagen af op 29 mei a.s. met de Groningse formatie ” ALLES DUT MIE ZEER BAND “.

Ergens in de tweede helft van de vorige eeuw is deze legendarische bende ontstaan in het toenmalige wildwestcafé de Groene Weide. Eigenaar/muzikant Tonny Weening vroeg een paar vrienden en klanten samen een band te beginnen om af en toe een optreden te doen op feestavonden in de kroeg. De naam is afkomstig van een klant die steevast antwoordde als je hem iets vroeg met “Alles dut mie zeer “. Van de oorspronkelijke bezetting zijn alleen Tonny en Marcel nog actief in deze samenstelling. Hannes vond aansluiting in de jaren negentig, maar moest wel eens verstek laten gaan i.v.m. zijn verplichtingen bij Harrie Muskee. Reinoud en Judith zijn het verse bloed. Daarnaast hebben vele muzikanten uit de Groningse Blues- en Rockscene hun steentje bij gedragen tot de huidige succesformule van de ” Alles Dut Mie Zeer Band “.

Het repertoire van de band bestaat uit Blues, Rock, Soul en Funkcovers welke met ongekend enthousiasme “en publiek” worden uitgevoerd.

In de maanden juni, juli en augustus, wanneer de vakantieperiode zijn intrede heeft gedaan, kom je de blues alleen nog maar tegen op festivals, braderieën en pleintjes, dat betekend natuurlijk niet dat de Stichting op zijn lauweren gaat rusten, maar worden er weer nieuwe plannen gesmeed voor het volgende seizoen welke dan weer in september van start gaat.

En, zoals we gewend zijn van onze gastheer van Grandcafé Carambole zal hij zijn uiterste best doen om deze middag op gezellige wijze te laten verlopen met de diverse gratis hapjes uit eigen keuken. De zaal gaat open om 15:00 uur en wordt er live gespeeld van 16:00 uur tot 19:00 uur. de toegangsprijs blijft gehandhaafd op 7,50 Euro.

Verdere informatie is te vinden op de volgende websites en op facebook.
www.stichtingoldambtblues.nl , www.carambole-winschoten.nl en
www.allesdutmiezeerband.nl