Oldambt Bluescollectief

De Stichting Oldambtblues kent geen Komkommertijd!

Oldambtblues collectief

Terwijl iedereen drukdoende is om de vakantie periode in te vullen richting binnenland of buitenland gaat de Stichting Oldambtblues gewoon door met het maken van plannen en programmeringen voor het nieuwe seizoen.
Plannen genoeg zou je zeggen, maar nu nog uitvoeren!
Het allereerste wat op stapel staat is het optreden van het Oldambt Bluescollectief op het Tellerlikkerfestival in en rondom de Klinker in Winschoten op 3 en 4 september 2016.
Het Oldambt Bluescollectief, ofwel het OBC, is een initiatief van Herman Manders van de Stichting Oldambtblues en van Brenda Venema, bekend van de band Walhalla met de bedoeling om de bluesmuziek actueel en levendig te houden onder een breedschalig publiek van de Noordelijke Regio, te denken aan Groningen, Drenthe en Friesland.
Muzikanten die geïnteresseerd zijn in de bluesmuziek kunnen hier aan deelnemen en kunnen bij toerbeurt dan meespelen.
D.m.v. sessionmiddagen en enkele evenementen per jaar treedt het OBC naar buiten.

De vaste basisopstelling van het OBC bestaat uit:

Brenda Venema, zang
Jan Smith, sologitaar en zang
Jan Ties Toxopeus, basgitaar
Peter Griever, drums
Herman Manders, rhytmgitaar en zang

De bluesmuziek is natuurlijk de rode draad waar het om draait bij ons met uitstapjes naar de Countryblues en de Bluesrock.
Het repertoire betaat hoofdzakelijk dan ook uit de bekende nummers en traditionals van de bluesmuziek.

Ondertussen wordt er achter de schermen hard gewerkt om de organisatie van Blues in Pekel, welke kortgeleden ter ziele is gegaan, een handje te helpen om
het komende seizoen in 2017 met een nieuwe “Stichting Blues in Pekel” van start te laten gaan.
Ook gaan we natuurlijk weer op zondag 25 september beginnen met de gezellige Bluesmiddagen in Grandcafé Carambole in Winschoten.

Eveneens zijn de voorbereidingen voor het Oldambt Bluesfestival 2016 in volle gang welke gehouden wordt op 12 november in Grandcafé Carambole .
De bands die hier aan deelnemen zijn o.a. The Guitarguy, Blue Brew en het Oldambt Bluescollectief.

Voor verdere informatie kunt U terecht op Facebook, www.stichtingoldambtblues.nl en www.carambole-winschoten.nl