Backbone Companion

IMG_0283

De Stichting Oldambtblues presenteert op zondag 31 mei a.s. de Drentse formatie BACKBONE COMPANION

Na het geslaagde optreden van de R&Bformatie Highway Gang op zo.26 april j.l. hebben we wederom een Drentse band. Backbone Companion staat voor “goed volk “, stevig geworteld in de rijke geschiedenis van Drenthe, het land van de blues en de rocks.

Aangezien we deze formatie nog niet eerder hebben kunnen beluisteren in het Muziekcafé Carambole te Winschoten, is het zowel voor de muziekliefhebbers van Carambole als voor de bandleden een uitdaging op deze bluesmiddag. Hun repertoire bestaande uit covers van swingende Rythm&Blues, gevoelige ballads en stevige bluesrocks wordt aangevuld met aansprekende songs van eigen hand.

De bandleden: John Klad, leadzanger, gitarist en bluesharpspeler is de kleurmaker van de band. Tineke “Mama Tee” Zandstra, basgitariste en degene die de mannen in toom houdt. Paul van Wijngaarden, gitarist en herkenbaar aan zijn rockachtergrond en meeslepende en indringende solo’s. Marcel “G.G.Doo” Holst, toetsenist, welke zijn Leslie orgel met een niet aflatend enthousiasme bespeelt. En Johan Wolbers is als rasgrunniger het vanzelfsprekende rustpunt voor de band.

Op zo. 31 mei a.s. opent Muziekcafé Carambole haar deuren om 15:00 uur en hebben we livemuziek van 16:00 uur tot 19:00 uur. Onze Gastheer verzorgt op voortreffelijke wijze de gratis hapjes , terwijl de entree blijft gehandhaafd op 7,50 Euro.

De Stichting Oldambtblues sluit hiermee het voorseizoen 2015 af, maar gaat door met organiseren van o.a.,
Het Rosariumfestival “ To the Roots “ op zaterdag 5 sept. 2015 en
Het Oldambt Bluesfestival in Muziekcafé Carambole op zaterdag 14 nov. 2015
Verdere informatie is terug te vinden op:
www.stichtingoldambtblues.nl, www.carambole-winschoten.nl, en
www.backbonecompanion.nl