Blues Avenue

Blues Avenue compilatie

Blues Avenue behoeft nauwelijks nog introductie in de regio van het Oldambt. Hun veel gebruikte credo “Blues zoals Blues bedoeld is, recht voor zijn raap”, zal menigeen zich nog herinneren na hun laatste optreden in Muziekcafé Carambole in 2013. Op dat moment ging iedereen uit zijn dak, waarbij het enthousiasme van de band letterlijk van het podium afspatte. De vele bekende en misschien minderbekende bluessongs werden toen door 4 ervaren muzikanten vol overgave en overtuiging gebracht.

De band bestaat uit:
Bert Hoezen, zanger/gitarist, maakt al jaren menig podia onveilig, speelde voorheen in Gekke Thijs Band, Mooi Wark en Jack White Bluesband. Jeroen Venema, gitarist, de benjamin van de band en zoon van Harry Venema. Nieko Schrik, bassist, oudste bandlid en de enigste Grunninger in Blue Avenue. Leeft heel gezond en heeft een uitmuntende conditie als een raspaard! Last but not least, Harry Venema, drummer en verwoed fan van Cuby& The Blizzards, besmet met een ernstig bluesvirus en ervaring bij vele bekende bands. Een greep uit het repertoire levert songs op van Freddie King, Howlin’Wolf, Elmore James, Buddy Guy, BB King, Eric Clapton en vele anderen.

2015 is voor de Stichting Oldambtblues een speciaal jaar, het 10 jarig jubileum. In 2006 zijn we begonnen met het Midsummer Bluesfestival, grote en bekende namen zijn de revue gepasserd en dit jaar in 2015 hebben we de eer om een nationale trots uit de Blues te presenteren, nl. de band BARRELHOUSE. Deze band beklimt al ruim 30 jaar binnen- en buitenlandse podia en zal op zondag 29 maart a.s. de bluesmiddag in Muziekcafé Carambole verzorgen. Voor deze middag zal voor de gebruikelijke entree-prijs een verhoging noodzakelijk zijn, waarover nader zal worden geïnformeerd.
Op zo. 25 februari a.s. opent Muziekcafé Carambole haar deuren om 15:00 uur en hebben we livemuziek van 16:00 uur tot 19:00 uur. Onze Gastheer verzorgt op voortreffelijke wijze de gratis hapjes , terwijl de entree blijft gehandhaafd op 7,50 Euro.