Bluesheat

De Stichting Oldambtblues organiseert een gezellige Bluesmiddag op zondag 28 april ’19 met de Groningse formatie BLUESHEAT.

Met passie en gevoel voor onvervalste bluesmuziek is BLUESHEAT een opzwepende, rauwe en authentieke bluesband die rockt, kraakt en zweet dat het een lieve lust is. Op eigen wijze bewerkte sounds van o.a. Elmore James, Muddy Waters en Howling’ Wolf worden gevolgd door andere blueswerken – boogie, jungle, rock, shuffle, slow, swing, uptown jump, die op gevariëerde, inspirerende wijze de zaal in worden gelanceerd. Dansbaar eigen werk mag niet ontbreken: “I’m coming home – Wouter Vuijk”, “Nothing movin’ me/ Don’t fall in love/ swoar an de grond/ More bad news – Erik Waterman”, “ Big City – Christian Schaeffer”.

Frontman en zanger Erik zweept de zaal op en “dwingt“ de toeschouwers haast om aan het optreden deel te nemen. Tamboerijn en shaky eggs maken het feest compleet. Zijn lijfspreuk is niet voor niets, “ The heat is on !”. Bijgestaan door duizendpoot Christian op gitaar, bluesharp, mandoline en zang, Bassist- backing vocal – Lex van Heereveld, Drummer – Eric Sietsma en “Monsieur“ Wouter Vuijk rhythm- solo en slide guitar.

En, zoals we gewend zijn van onze gastheer van Grand Café Carambole zal hij zijn uiterste best doen om deze middag op gezellige wijze te laten verlopen met diverse gratis hapjes uit eigen keuken. De zaal gaat open om 15:00 uur en wordt er live gespeeld van 16:00 uur tot 19:00 uur. De toegangsprijs blijft gehandhaafd op 7,50 Euro.

Verdere informatie is te vinden op de volgende websites en facebook: www.stichtingoldambtblues.nl , www.carambole-winschoten.nl, www.bluesheat.nl