White Sky Bluesband

De Stichting Oldambtblues presenteert op zondag 31 maart ‘19 De White Sky Bluesband in Grandcafé Carambole te Winschoten.

De White Sky Bluesband is in 2016 opgericht door een aantal bandleden van de Nedelands-Duitse band Crossroads. 3 door de wol geverfde muzikanten met vele jaren blues-ervaring moesten toen noodgedwongen diverse optredens verzorgen, hetgeen een sublieme samenwerking bleek te zijn. Met een repertoire dat zich kenmerkt door een brede variatie in verschillende blues-stijlen en waarbij de muziek van met name Peter Green (o.a. Fleetwood Mac) een grote inspiratiebron is gebleken. De naam van de band is dan ook ontleend aan de titel van Green’s Solo Album: White Sky (1982). Andere invloeden voor het huidige repertoire zijn o.a. John Mayall, K.W. Sheperd, Stevie R. Vaughan en Rory Gallagher. Naast covers van Gallagher komen ook nummers van o.a. ZZ Top, Baker Brooks, Samantha Fish, Walter Trout, Jimmy Hendrix en vele anderen aan de bak.

De bezetting bestaat uit: Harry Beishuizen- Gitaar en zang, Harry (Trommel) de Groot- Drums en Jan Ties- Basgitaar. Zij staan garant voor spetterend Bluesgeweld, maar ook enkele mooie slow-blues songs, stuwende Gallaghernummers, een strakke ritmesectie en een aantal uren muziekplezier.

En zoals U gewend bent zal onze Gastheer van Carambole deze middag op geheel eigen wijze verzorgen met wat hapjes uit eigen keuken. De zaal gaat open om 15:00 uur en er is muziek van 16:00 uur tot 19:00 uur. De entreeprijs voor deze middag is zoals gewoonlijk vastgesteld op 7,50 euro.

Verdere informatie is te vinden op de volgende websites en facebook: www.stichtingoldambtblues.nl , www.carambole-winschoten.nl en
www.whitesky.nl