Dirk Stelder Bluesband

bandfoto

De Stichting Oldambtblues presenteert zondag 27 maart 2016 de Groningse Dirk Stelder Bluesband in Winschoten.

Zanger-gitarist Dirk Stelder is al jarenlang actief in de Nederlandse Bluesmuziek. De Amerikaanse blues, rock & roll en country vormen daarbij zijn belangrijkste stijlfiguren, maar hij schrijft al twintig jaar geen regel Engels meer. “Dat komt waarschijnlijk omdat ik dat vroeger altijd heb gedaan. Ik wist niet beter, maar als het je op een dag duidelijk wordt dat je in Nederland gewoon wartaal uit kunt slaan zonder dat iemand daar iets van merkt krijg je daar wel genoeg van”, zegt Dirk.
De eerste CD BLUES.nl verscheen in 1998 en is nog altijd een eenzame mijlpaal gebleven want Nederlandstalige blues bestaat tot op de dag van vandaag nauwelijks. “ Ik wilde altijd al doen wat Michael Katon en John Hiatt doen, maar dan in de eigen taal. De tweede CD OP WEG TERUG is alweer van begin 2012 en staat vol van stampende blues. De derde CD NEER verschijnt dit jaar en wordt een volwaardige kloon van Michael Katon en Robert Cray.

De Dirk Stelder Band bestaat verder uit gerenommeerde muzikanten met Menno Bonnema op bas, Harrie Groenewold op drums en Remko Wind op Keyboards. Henk Visser is regelmatig speciale gast op saxofoon.

Verdere informatie is te vinden op de volgende websites en facebook: www.stichtingoldambtblues.nl , www.carambole-winschoten.nl, www.dirkstelder.nl