Neighbours

11991024_875462539209337_1056993746_o

De Stichting Oldambtblues start de bekende bluesmiddagen op 27 september a.s. in Winschoten met de formatie NEIGHBOURS uit Groningen.

Met de opening van het bluesseizoen op 5 september j.l. tijdens het Rosariumfestival is weer de eerste stap gezet om op de laatste zondag van de maand te beginnen met de gezellige bluesmiddagen in Grandcafé Carambole.

Aan de beurt is nu de formatie Neighbours van Harry Grunefeld, die wij kennen van de Harry G Bluesband. Rap, House en Drumcomputers zijn woorden waar de Groningse blues- en rockformatie nog nooit van gehoord heeft. “Authenticiteit” is het sleutelwoord van deze groep te noemen. Stuk voor stuk zijn de leden van deze groep puristen te noemen. Voor alle bandleden geldt dat ze al lang met de blues bezig waren voordat ze tot “Neighbours“ toetraden. Hoewel de groep voornamelijk covers speelt, hebben zij ook enige eigen nummers in hun repertoire, die zij zowel unplugged als volledig versterkt ten gehore brengen.

De bezetting bestaat uit: Rene Muthert, zang, mondharmonica. Alex Gache, solo-gitaar en zang. Harry Grunrfeld slaggitaar en zang. Gerrit Veen basgitaar. Wessel Baptista, drums.

Zoals we gewend zijn van onze gastheer van Grandcafé Carambole zal hij zijn uiterste best doen om deze middagen op gezellige wijze te laten verlopen met diverse hapjes uit eigen keuken. De zaal gaat open om 15:00 uur en er wordt  live gespeeld van 16:00 uur tot 19:00 uur. De toegangsprijs blijft gehandhaafd op 7,50 Euro.