OBC en Barrelhouse

Oldambt Blues Company in Carambole, 30 oktober 2022

Op zondag 30 oktober a.s. gaat de Oldambt Blues Company zijn rentree maken in Grandcafé Carambole te Winschoten. De stichting is in 2014 begonnen om muzikanten uit verschillende bluesbands middels een try-out/session samen te laten musiceren, met ook als doel om er jongere muzikanten bij te betrekken. De opzet is echter ten dele geslaagd, wel is er een nieuwe bluesband door ontstaan, die de laatste jaren, vooral ook in de corona-periode hard gewerkt hebben aan een zeer gevarieerd bluesrepertoire met songs van o.a. John Mayal, Peter Green’s Fleetwood Mac, Eric Clapton, J.J.Cale, Steve Ray and Jimmy Vaughan, Jo Bonomassa e.v.a.
Een middag met The Oldambt Blues Company staat garant voor een middagje bluesmuziek met een mix van Blues/Bluesrock en Countryblues.

De Oldambt Blues Company, ook wel OBC, bestaat uit doorgewinterde bluesmuzikanten die hun sporen hebben verdiend met als motto ” We’ll keep the Blues Alive ”

Hans Elbersen – Guitar, vocals and bluesharp,
Herman Manders – Guitar and vocals,
Jan Ties Toxopeus – Bassguitar and
Peter Griever – Drums

U bent welkom bij Grandcafé Carambole vanaf 15:00 uur en van 16:00 tot 19:00 uur kunnen we genieten van de Blues. De entreeprijs blijft gehandhaafd op 8,50 euro.

Barrelhouse in De Riggel, 5 november 2022

Eindelijk na 3 jaren Corona is het gelukt om met de Bluesformatie Barrelhouse een definitieve afspraak te maken om naar Pekela te komen. Met name de Stichting Blues in Pekel heeft zich ingespannen om deze legendarische Bluesformatie met zang van Tineke Schoenmaker te presenteren in “De Riggel ” te Boven Pekela, waarbij het bestuur zich heeft ingezet om de entreeprijs zo laag mogelijk te houden op 10,- euro p.p.

De formatie Barrelhouse is hard op weg om zijn 50-jarig Jubileum te vieren en is nog steeds in staat om volle zalen te trekken met hun uitbundige swing, fijn hamerende piano, vonken uit de gitaren en de opzwepende bluesy-stem van Tineke Schoenmaker.

Eindelijk na 3 jaren Corona is het gelukt om met de Bluesformatie Barrelhouse een definitieve afspraak te maken om naar Pekela te komen.Met name de Stichting Blues in Pekel heeft zich ingespannen om deze legendarische Bluesformatie met zang van Tineke Schoenmaker te presenteren in “De Riggel ” te Boven Pekela, waarbij het bestuur zich heeft ingezet om de entreeprijs zo laag mogelijk te houden op 10,- euro p.p.

De formatie Barrelhouse is hard op weg om zijn 50 jarig Jubileum te vieren en is nog steeds in staat om volle zalen te trekken met hun uitbundige swing, fijn hamerende piano, vonken uit de gitaren en de opzwepende bluesy-stem van Tineke Schoenmaker.

De bezetting, al vanaf het begin, bestaat uit:
Tineke Schoenmaker, vocaal
Johnny LaPorte, gitaar
Guus LaPorte, gitaar
Han van Dam, piano
Bob Dros, drums
Jan Willem Slichting, bass en accordeon

Er wordt gespeeld van 21:00u tot 23:00u en de zaal gaat open om 20:30 uur

De entreekaarten kunnen besteld worden via internet bij www.deriggel.nl
Gezien het enthousiasme van de aanmelden zouden wij U aanbevelen niet te lang te wachten met reserveren, want VOL = VOL.

Wij hopen U allen te mogen ontvangen op zaterdag 05 november a.s. in de Riggel